فرزند انقلاب اسلامی

کانال تلگرام دکتر روح الله ایزد خواه
اپلیکیشن اندروید آشنایی با شخصیت
دکتر روح الله ایزدخواه
بایگانی

بسمه تعالی

 مدیران و سردبیران محترم رسانه ها و مطبوعات فعال در بیرجند و خراسان جنوبی

  «امروز رسانه‌ها در دنیا فکر، فرهنگ، رفتار و در حقیقت هویت فرهنگی انسانها را القاء می کنند و تعیین‌کننده هستند. رسانه‌ها می توانند در بهبود وضعیت زندگی انسان مؤثر باشند؛ .. اگر رسانه‌ها برنامه‌سازی و مدیریتشان براساس منافع کمپانیهای اقتصادی، ثروتمندان بین‌المللی، قدرتمندان تمامیت‌خواه و انحصارطلب باشد، یقیناً بشر زیان خواهد کرد». رهبر انقلاب  

   روزهای منتهی به انتخابات، ایامی است که فرصت بزرگی برای روشنگری افکار عمومی و احیای نقش مطالبه گری مردم فراهم می شود. گوش ها تیزتر و اذهان دقیق تر و چشم ها تیزبین تر می شود. در این شرایط، نقش رسانه ها که رسالت شان بیان حقیقت ها و شفاف سازی واقعیت ها است در جهت دهی مطالبات مردمی و تولید پیام های صحیح دوچندان می شود.

 متأسفانه در ایام انتخابات، شاهد آسیب هایی هستیم که ناشی از کم کاری ها و سهل انگاری ها و یا تعصب ها و منفعت طلبی ها است. در زمانی که مسئله واقعی مردم، ناکارآمدی های اقتصادی و مدیریتی و زمین ماندن برخی اهداف مهم انقلاب اسلامی بویژه در عرصه معیشت و بهبود زندگی از جمله مسکن و ازدواج جوانان و بهداشت و عدالت اجتماعی است، برخی گروه ها و پاتوق های سیاسی تلاش می کنند ذهن مردم را از پرداختن به مسائل واقعی به سمت خواسته ها و اهداف غیرواقعی و توهمات سیاست بازان و قدرت طلبان منحرف کنند. ترفند سیاست بازان در ایام انتخابات آن است که با دوقطبی سازی های کاذب، نشانی های غلط به مردم داده و بافته های خود را به افکار عمومی تحمیل نمایند.

 مردم کشور ما از همه اقشار و طیف ها، بارها ثابت کرده اند که هم به این نظام و اهداف و اصول آن علاقمندند و هم پشتیبان ولایت می باشند؛ اما خواسته ها و مطالبات بحق شان در عرصه اقتصاد و معیشت نیز به قوت خود باقی است. کسانی نخواهند که با جنگ روانی و شانتاژ رسانه ای، افکار عمومی را در دوگانه سازی «تبعیت از ولایت یا آزادی مردم؟» قرار دهند و چنین القا کنند که یک جناح می خواهد ولایت را تثبیت نماید و جناح دیگر می خواهد آزادی را به مردم عطا کند. درحالی که هم استقلال و هم آزادی و هم جمهوری اسلامی، اهداف والایی بوده اند که مردم تا امروز بیش از سیصد هزار شهید و میلیون ها مجروح و اسیر و آواره برایش تقدیم اسلام و کشور کرده اند. اما تکرار زبانی شعارها و اهداف والا، از طرف هر جناحی که باشد هنر نیست.

 رسانه ها باید براساس رسالت شان، چنان نقش آفرینی کنند که عرض و طول بیلبوردها و رنگ و لعاب پوسترها رای ساز نباشد؛ کاری کنند که وعده و وعیدها و طرح های تخیلی مثل انتقال آب خلیج فارس به کویر جلب آرا نکند؛ چنان روشنگری کنند که نمادها و عروسک ها و روبان های رنگی و مانند اینها فضاساز نشود؛ طوری صراحت و شجاعت به خرج دهند که نسبت های فامیلی معیار اصلحیت نشود؛ کارناوال ها و تجمعات و دست افشانی ها رونق کاذب برای کاندیداها درست نکند؛ اشک و لبخندها و فیگور و پرستیژها جوساز نباشد.

 درمقابل، مطالبات عمومی را به سمتی سوق دهند که نامزدهای انتخابات، آماج مطالبه از اهداف و وعده های انقلاب باشند و دیدگاه و برنامه خود را جهت تحقق واقعی این اهداف تبیین نمایند. نامزدها باید روشن نمایند که در کشوری که همه عوامل اقتصادی مهیا است چرا پیشرفت اقتصادی دچار کندی یا توقف است؟ چرا به انبوه نخبگان و محققان و مخترعان، چنان که باید میدان داده نمی شود تا در عرصه وارد شده و مسائل را حل کنند؟ چرا کشاورزی با همه مزیت های فراوان آن در ایران، دچار پسرفت شده و تخلیه روستاها فراگیر شده است؟ چرا به جای تحول در تولید ملی، به خریدهای انبوه خارجی دامن زده شده و پدیده سوداگری و دلالی مهار نمی شود؟ چرا از توان بسیج و سازمان های مردم نهاد در پیشرفت اقتصادی بهره گیری نمی شود؟ چرا لابی گری و زد و بند سیاسی، جای توسعه واقعی در مناطق را گرفته و پروژه های غیراقتصادی به مناطق محروم تحمیل شده است؟  و ده ها چرای دیگر که در مجال نمی گنجد.

 در پایان باید گفت مردم شریف ایران اسلامی همواره شگفتی ساز بوده و نشان داده اند که از بسیاری از خواص و محافل روشنفکری و پاتوق های سیاسی و گعده های زیرزمینی، بهتر و اصولی تر می فهمند و اگر همه سیاسیون و هواداران آنها هم دچار منفعت طلبی شوند، مردم پای کار این انقلاب همواره ایستاده اند و با انتخاب خود، درسی تاریخی به همه می دهند. اینجانب بر خود لازم می دانم درخصوص پررنگ کردن فضای مطالبه گری مردمی و شفاف سازی واقعیات کشور و تبیین معیارها و ویژگی های اصلحیت نامزدها در رسانه ها تذکر داده و از آنها دعوت نمایم نسبت به ایجاد زمینه مناسب برای تضارب آرا و دیدگاه های نامزدهای نمایندگی مجلس مطابق با مطالبات واقعی مردم، برنامه ریزی و تلاش بیشتری به خرج دهند.

 روح الله ایزدخواه  

 نامزد نمایندگی مجلس دهم از حوزه بیرجند، خوسف و درمیان

 

  • ۹۴/۱۱/۱۸

نظرات  (۶)

آقای ایزدخواه- آیا 4 سال دیگه هم همینگونه انقلابی خواهید ماند؟!
  • مطالبی برادرانه برای شما
  • به نام هستی بخش بخشنده
    سلام
    جناب ایزدخواه مطالب شما رامطالعه کردم نکاتی برای ارائه به حضورتان ذیلا اشاره میکنم :برادرم وقتی مقام معظم رهبری توجه به لیست ها رو مد نظر قرار می دهند و توصیه می کنند ببینید به چه کسانی باید رای داد و چه کسانی پیشنهاد دهند من تعجب می کنم که به وحدت در جمع مدافعین نظام وانقلاب چگونه کمک خواهید کرد درحالی که به این توصیه رهبری کمی هم عمل کنید بیان بعضی مطالب نشان از مشاورین نامناسب شما دارد که ممکن است اصرار بر حمله به افراد و بزرگان فعال انقلاب و درخط استان دارد این که تکذیب کنید خوب است اما می خواهم توصیه کنم به سخنان اخیر رهبری مراجعه کنید و بعد به مطالب خود رجوع کنید اگر تفاوت های محتوایی کشف کنید بهتر شما را در مسیر قرار می دهد بنده هم سن و سال شما و درتراز تحصیلی هم پایه شما هستم ولی این موارد شما که هم دروبلاگ گروه و سخنان شما پیگیری کرده ام نشان می دهد خیلی به تطبیق خود با محتوای کلام امام خامنه ای توجهی ندارید و بیشتر به نظرات شخص خود به عنوان یک فکر جدای از ایشان نگاه می کنید عزیز من ایجاد فضای آرام برای انتخاب با تهمت زدن به حریفان به عنوان هایی مانند منفعت طلب و... نشان تایید همین سخن است خواهشمند است برای حفظ انقلاب با توجه به تمام اعتقادات شما سعی کنید برنامه های خود را بگویید اهداف را با حمله کردن به رقبا یا خدای ناکرده متاثر شدن از اشخاصی که ممکن است با عث اختلاف و پراکنده شدن آری به نفع کسانی شوید که حتی ذره ای به نظام اعتقادی ندارند شویدویامشکلی با کاندیداها داشته باشند امید دارم شما در عرصه اقتصادی بتوانید روزی در مسنداجرایی حضوری فعال داشته باشید ومن الله توفیق
    چرا رسانه ها و روزنامه ها به اصلاح طلبان اینقدر بی توجهی و اهانت می کنند
    با سلام و احترام

    مطالب جانب به حق است. حق همیشه ماندنی و باطل نابود شدنی است. باشد تا در راه تبیین و اعتلای حقوق حقه خاورنشینانی که قلبشان به وسعت دریاست پاینده باشید و برقرار

    چرا انتقال آب از خلیج فارس تخیلی است؟
    پاسخ:
    چون وقتی آب های در دسترس را مدیریت نمی کنیم چرا برویم آب از چندصدکیلومتر دورتر بیاوریم و دوباره به هدر بدهیم ؟؟
  • محمدجعفر ایزدخواه
  • سلام اقای دکتر مطالب عالی بود امیدوارم مورد توجه رسانه ها قرار گیرد موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی